קוף באמצע, תולדות היהודים, רבי יהודה אלחריזי, ובינו הכלב.
יש משחק כדור שילדי משחקים, נקרא 'קוף באמצע'. שניים מוסרים כדור מאחד לשני, והשלישי ביניהם צריך לנסות ולתפוס את הכדור.
.
לפעמים אני בוחר ספר לפי כריכה מעוצבת, בשבוע הספר קניתי ספר עם כריכה תכלת נאה, 'תולדות היהודים'. כתב אותו עשהאל אבלמן , ד"ר להיסטוריה. פרקי הספר סוקרים את תולדות היהודים מראשית התהוותם ועד היום, מבלי להעיק בפרטים קטנים. המחבר שומר על ענייניות, מלבד ניסיון כמעט בלתי מורגש, להרים בקטע הלאומי, אבל אפשר להבין זאת, כי איך אפשר שלא להרים לעצמנו עם היסטוריה מרשימה כל כך.
.
הספקתי לקרוא את השליש הראשון של הספר, עד תחילת ימי הביניים, ואני סקרן כבר להמשך. בינתיים אי אפשר להתעלם מכך שירושלים הייתה ה'כדור שבאמצע' הנמסר מיד ליד ומשלטון לשלטון. ועוד משהו, היו שנים בהם שרר שקט שלטוני בירושלים. ועדיין היא הקפידה על הנטייה לרחוש כמו גחל ולהתפרץ בחוסר שקט. ר' יהודה אלחריזי שמסייר בה בתקופת סובלנות ליהודים, לאחר הכיבוש המוסלמי מהצלבנים, מתאר כמה כל האמצעים היו נראים ככשרים ומוכנים ל'איש תחת גפנו', אבל המריבות מבפנים מסכסכות באבנים. וראוי לקרוא לה, כך הוא כותב, 'סלע המחלוקת'. זה מזכיר לי אותנו.
.
אני מבכר שלא לעקוב מקרוב אחר השיח הפוליטי, הנפש קצה ברוב המלל והלהג המורעל והכוחני, אך כל זה מתקיים לצד עולם שיותר ויותר מגלה אכפתיות לחיים, לאחר. ואז באה אמירה לא יפה של פוליטיקאי או איש תקשורת אחר, ומתחשק להגיד, נו שוין. שזה התרגום באידיש ל'מחר יעטפו בהם דגים'.
.
מצורף שיר על כלב, בילדות הייתה לנו ארנבת ששמה "פינקי", לא היה מקובל לגדל כלבים. קראתי לשיר 'בינו' והוא מתאר בעצם ניסיונות תקשורת שלי עם העולם או כל דבר אחר שיראה לכם להכניס למשוואה.
.
הכלבלב, קיבל את שמו מפסוק , בינו שנות דור ודור.

